Is het het waard om geld te investeren in reclame voor je bedrijf? Het antwoord is een volmondig ‘ja’. Het probleem komt echter wanneer de offerte binnenkomt van misschien wel honderden euro’s. De prijs zit hem voornamelijk in de grootte van de advertentie, de media waar het getoond wordt en de tijd die nodig is voor het ontwerp. Laat de prijs je niet afschrikken. Stel je eens voor dat je maar 1 klant uit je advertentie haalt. Hoeveel ga je verdienen aan deze ene klant? In veel gevallen krijg je meer geld terug van deze ene klant dan dat je hebt gespendeerd om de advertentie mee te betalen. Daar komt nog bij dat deze klant misschien wel een terugkerend inkomen voor je kan vormen en/of je kan aanbevelen bij eventuele toekomstige klanten. Misschien nog wel belangrijker is dat je laat zien dat je bestaat. Mensen gaan je naam onthouden. Wanneer een persoon iets nodig heeft dat onder jouw branche valt en ze denken meteen aan jou, heb je de sleutel tot succes bereikt.
Professioneel en niet slordig
Je kunt wel geld investeren om reclame voor je bedrijf te maken, maar zorg er dan wel voor dat je professioneel overkomt op het moment dat je dit doet. Een slordige, onsamenhangende advertentie schrikt lezers af en geeft een slechte eerste indruk wat in de meeste gevallen funest is. Het is zelfs beter om bij wijze van spreke alleen je logo te tonen i.p.v. een op elkaar gepropte advertentie die bomvol staat met informatie, gecombineerd met spelfouten in een moeilijk te lezen lettertype. Een slordige advertentie toont aan dat je ook in je werk slordig bent en dat wil je simpelweg niet uitstralen. Houd het daarom simpel en duidelijk in een mooi jasje.
Zorg dat je opvalt
Niet iedereen neemt de moeite om een reclamebureau in de handen te nemen voor de verzorging van hun advertenties. Haal hier je profijt vandaan. Zorg ervoor dat wanneer je de bladzijde openslaat met jouw advertentie tussen nog 20 andere, dat er op jouw advertentie het eerste de oog wordt gelegd. Dit alles hangt samen met de stijl die je uitdraagt. Ook wel de huisstijl genoemd.
Manieren om reclame te maken
Bij reclame maken denken mensen toch al gauw aan posters langs de weg of advertenties in de lokale krant. Er zijn echter veel meer alternatieven om je bedrijf te laten zien. Denk bijvoorbeeld aan sociale media of sponsoring. Maar ook een visitekaartje is gewoon een uiting van je bedrijf.
Zit je nog met vragen na het lezen van deze blog? Bel of mail ons en wij zorgen ervoor dat je vragen beantwoord worden.