LinkedIn is populair en wordt steeds populairder onder bedrijven, ondernemers en werkzoekende. Waar Facebook goed is in het delen van sociale gebeurtenissen, is LinkedIn echt bedoeld voor de zakelijke en arbeidsmarkt.
LinkedIn kun je daardoor goed inzetten om je zakelijke contacten te onderhouden en om ervoor te zorgen dat ze indirect op de hoogte zijn van de groei van jouw bedrijf. Door LinkedIn in te zetten als promotiemiddel kun je ervoor zorgen dat je op bestuursniveau jouw diensten en producten kunt aankaarten zonder dat je agressief aan het verkopen bent.
In het verleden moest je het ter sprake brengen tijdens een borrel of je moest het via een mailing aan de man brengen. Dit kan nog steeds maar door LinkedIn hiervoor in te zetten bereik je ook ondernemers die je anders niet zou kunnen bereiken.
Het is belangrijk om in je LinkedIn posts te werken met Hashtags (#). Gebruik bij iedere LinkedIn post 3 tot 5 relevante woorden. Door middel van het gebruik van deze woorden kun je algemeen gezien beter gevonden worden maar ook door LinkedIn gebruikers die niet in jouw contactlijst staan.
Door het gebruiken van de juiste relevante worden val je op bij de doelgroep die naar de betreffende woorden (Hashtags) zoekt. Zit jij toevallig bij hem of haar in de buurt of heb je door jouw eigenzinnige bedrijfsidentiteit vertrouwen opgewekt? Dan kan het zomaar weer een nieuwe klant van je zijn.
Wij van Brandmerk Reclame willen met deze blog je erop attenderen dat het belangrijk is dat je jezelf laat zien op meerdere platformen. In het begin zul je vast denken dit heeft geen nut, het kost mij alleen maar tijd. Maar het loont veel meer dan je denkt. Door vaker posts te maken en door verschillende kanalen in te zetten kan het zich op meerdere vlakken belonen. Zowel op betrouwbaarheid, bekendheid, vindbaarheid en uiteindelijk ook leads.