Opdracht

De gemeente Rijen wil d.m.v. het F-ONS project ervoor zorgen dat er meer burgerparticipatie is in de gemeente. De doelstelling is dat inwoners van de gemeente laagdrempelig ideeën kunnen realiseren dat de leefomgeving en vitaliteit van de gemeente of een wijk verbeterd. Momenteel is dat ook mogelijk alleen is dit voor veel mensen te ingewikkeld en tijdrovend. Met het nieuwe project is het de bedoeling dat dit makkelijker wordt en dat de gemeente gaat helpen om ideeën/plannen die goedgekeurd zijn, te realiseren. Helpen kan bestaan uit het inzetten van eigen medewerkers of het koppelen van bijvoorbeeld een ondernemer om het financieel plaatje kloppend te maken. Het is de bedoeling dat het initiatief voor alle inwoners haalbaar moet zijn, dus zowel voor een praktisch opgeleide als een theoretisch opgeleide.

bekijk de website
fons-logo-1

Fris en speels uiterlijk

De gemeente Rijen hadden een aantal eigenschappen die ze graag terug zouden willen zien in het logo en overige uitingen. De eigenschappen waren kleuren die het buiten zijn, creativiteit en sociaal uitstraalde. In samenspraak met de gemeente zijn de frisse kleuren blauw, groen en geel gekozen.

In fases

De eerste conceptfase bestond uit het oriënteren van de vorm van het logo waarbij ook meegedacht is aan de pay-off. Met de duidelijke feedback is het uiteindelijke logo er in fases uitgekomen.

f-ons_pr1
f-ons_pr2
f-ons_pr3

Drukwerk

Naast het creëren van de huisstijl, hebben we ook campagne elementen ontwikkeld. Enkele elementen zijn; logo wolkjes op forex materiaal voor de F-ONS wedstrijd en een stand-in bord van personage Fons. Dit om op gemeentelijke evenementen interactie te creëren met inwoners.

f-ons_poster

Infographic

Naast het drukwerk en interactie elementen, is er ook een infographic ontwikkeld om zowel hoogopgeleiden als praktisch opgeleiden duidelijk te maken hoe men hun idee samen met de gemeente Rijen kan realiseren voor in hun omgeving.

infographic-fons

Website

De website voor F-ONS is in dezelfde stijl gerealiseerd als de infographic. Het personage Fons speelt in veel elementen een rol. Fons is het gezicht van het burgerparticipatie project. De inwoners kunnen zich met de personage identificeren. De website is zo ingericht dat men in 3 klikken hun idee bij de gemeente kunnen neerleggen. De user experience is een belangrijk aspect geweest in de uiteindelijke website, maar wel met een constante oog op ontwerp.

fb-portfolio-fons

Ook zo'n toffe campagne?

Een campagne voor een organisatie, gemeente of bedrijf is zoeken naar de juiste snaar van jouw doelgroep. Als de juiste snaar is gevonden, kunnen wij ervoor zorgen dat deze geraakt wordt en de aandacht op jouw is gericht. Een goede campagne raakt iemand zijn gevoel. Gevoel kun je aanspreken met de juiste boodschap en vormgeving.

neem contact op