Als ondernemer in Tilburg heb je wellicht vaker de term “branding” voorbij horen komen en misschien vraag je jezelf af wat dat precies inhoudt en wat een reclamebureau in Tilburg voor jou en je onderneming zou kunnen betekenen. Is branding iets wat jouw onderneming kan helpen om meer in het oog te springen en grotere naamsbekendheid te krijgen, om je klantenkring te vergroten? Lees dan verder om hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Wat is branding?

Allereerst: wat is branding NIET? Vaak wordt gedacht dat je met een mooie huisstijl en een goed logo klaar bent. Niets is minder waar. Natuurlijk straal je met een goede huisstijl professionaliteit uit, maar je moet het ook waarmaken en uitstralen in wat je doet. Kortom, branding is een totaalplaatje van logo en huisstijl, maar ook van alle andere zaken waarmee jouw bedrijf zijn identiteit uitstraalt. Hoe zijn de reclame-uitingen van jouw bedrijf? Hoe behandelen je werknemers c.q. collega’s en jij de (potentiële) klant? Straal je de boodschap uit betrouwbaar te zijn? Dan moet je dat ook zijn! Niets kan zo schadelijk zijn voor een bedrijf als een slechte mond-tot-mondreclame.
Ben je meteen al geïnteresseerd?

Bel Direct

Gratis branding strategie ontvangen?

Wij willen jouw vertrouwen verdienen door geheel vrijblijvend een branding strategie aan te bieden. Zo ben je er zeker van dat wij begrijpen wat jij als ondernemer wilt uitstralen. Het vinden van een geschikte reclamebureau is lastig en op deze manier willen wij het jou een stukje makkelijk maken. Laat je gegevens achter voor een gratis branding strategie.




    Enkele voorbeelden

    Dit is een kleine selectie uit de branding die wij en onze ontwerpers met veel plezier en trots hebben mogen maken voor onze trouwe klanten.

    Sterk in visuele communicatie

    Wij zijn twee creatieve jongens en een stel aparte vogels woonachtig in Tilburg en Rijen. De bourgondische eigenschappen uit Brabant en onze unieke persoonlijkheden maakt Brandmerk Reclame bijzonder en prettig om mee samen te werken. Door onze kijk op communiceren benaderen we communicatie op een andere manier dan andere bureaus.

    Door de combinatie van onze creatieve breinen weten we steeds tot succesvolle ontwerpen te komen die zorgen dat jouw bedrijf opvalt tussen de moordende concurrentie.

    Wil je weten hoe we dat doen of ben je benieuwd naar wat ons anders maakt? Je weet wat je te doen staat.

    Bel Direct

    Grafisch ontwerp van logo en huisstijl

    Zoals aangegeven, zijn logo en huisstijl een belangrijk onderdeel van branding. Denk aan de Engelse term: “a picture paints a thousand words”. Het is een misvatting dat je met een plaatje en wat letters, of een aantal letters op een creatieve manier gebruikt, klaar bent met je logo-ontwerp. Een voorbeeld van een sterk logo is de swoosh van Nike. Er staat geen enkele letter in het logo, maar wereldwijd weet iedereen waar het voor staat. Een ander sterk logo waar wel letters in staan is dat van Amazon. De pijl gaat van A naar Z maar doet tevens denken aan een glimlach. Toch kan zelfs een bedrijf als Amazon de fout ingaan. Het logo van hun app is in 2020 aangepast. Boven de bekende Amazonpijl stond een stukje blauwe gekartelde tape afgebeeld, maar veel mensen associeerde dit met een lachende Hitler. Het logo is dus heel snel weer aangepast….

    Uit bovenstaande mag blijken dat het ontwerpen van een goed logo meer met zich meebrengt dan het t eerdergenoemde plaatje al dan niet met letters. Een communicatiebureau heeft de kennis en expertise om een goed, bij jouw bedrijf passend, grafisch ontwerp te maken.

    Ook de huisstijl is iets om over na te denken. Je kunt je voorstellen dat bijvoorbeeld bij een advocatenkantoor een ander lettertype passend is dan bij een kinderdagverblijf. Een advocatenkantoor met een huisstijl met speels lettertype zal niet serieus worden genomen, hoe professioneel dit kantoor ook mag zijn.

    Eerder in de tekst is al de houding van personeel genoemd. Wil je betrouwbaarheid uitstralen, dan zal je personeel ook betrouwbaar moeten zijn. En wil je professionaliteit uitstralen, dan is het niet de bedoeling dat je een reclamebureau een prachtig grafisch ontwerp laat maken en vervolgens stuurt je personeel alsnog brieven uit in een opmaak waarbij de huisstijl teniet wordt gedaan. Dat komt onprofessioneel over.

    Ontvang een gratis branding strategie

    Waarom een reclamebureau of communicatiebureau in Tilburg?

    Als ondernemer in Tilburg ken jij de stad Tilburg en de omgeving goed. Je kent de cultuur en de mensen. Als je in zee gaat met een reclamebureau, dan wil je dat dit bureau die kennis van stad en regio ook heeft. Welke events zijn er in de regio waar jij je bedrijf kan presenteren? Als je bijvoorbeeld aan sponsoring zou willen doen voor het goede doel, maar ook om je naamsbekendheid te geven, welke organisatie zou je dan kunnen kiezen om te sponsoren of te doneren? Dan is het goed dat je het reclamebureau van je keuze in Tilburg of omgeving gevestigd is en net als jij op de hoogte is van alle ins en outs. Daarbij is het ook gemakkelijk dat je, wanneer je dat nodig acht, gewoon even binnen kan lopen om iets te bespreken.

    Website of webshop laten maken door een online marketing bureau

    Wanneer je bedrijf een website heeft, zal deze ook synchroon dienen te zijn met de branding, dus de uitstraling, van de onderneming. Een online marketing bureau kan er voor zorgen dat alle uitingen van het bedrijf (logo, huisstijl, website, webshop) in alle facetten met elkaar overeenkomen. Nogmaals, dit is belangrijk voor de professionele uitstraling. Bovendien, wanneer iemand informatie over je bedrijf opzoekt voordat hij bij je binnenloopt, dan is de website je visitekaartje dat bepaalt of men bij jou komt of bij een ander gaat. En hierbij komt meteen een tweede belangrijk punt aan de orde, waarom het goed is om een website of webshop door een reclamebureau te laten maken: vindbaarheid. Het woord “googelen” kent iedereen, maar niet iedereen weet dat hier een hele systematiek van keywords achter zit. Dat wil zeggen dat het bestuderen van de meest gebruikte woorden bij zoekopdrachten en het vervolgens gebruiken van deze woorden op een website c.q. webshop er voor zorgt dat jouw website bovenaan komt bij de zoekresultaten. Dat wil toch iedere ondernemer? Want zelden of nooit wordt er doorgeklikt naar de tweede pagina met zoekresultaten. Dit systeem heet SEO, dat staat voor Search Engine Optimization.

    Wanneer een communicatiebureau een website of webshop voor je ontwerpt, bestaat bovendien de mogelijkheid om te monitoren hoeveel mensen jouw website hebben bezocht, van waaruit ze naar je website hebben doorgeklikt en hoelang ze op je website zijn gebleven. Hier valt veel informatie uit te halen. Bijvoorbeeld: loont het de moeite om een link naar jouw website op een andere website te plaatsen? Doen de mensen die jouw webshop bezoeken daadwerkelijk een aankoop? Of klikken ze weg? En hoe snel doen ze dat? Snel wegklikken kan erop duiden dat men ofwel niet snel genoeg de informatie vindt die men zoekt, ofwel dat het niet aantrekkelijk genoeg wordt gebracht.

    Conclusie

    Ben je als ondernemer serieus van plan om je naamsbekendheid te vergroten en om professionaliteit uit te stralen? Wil je een goed en betrouwbaar image? Dan is het goed om een reclamebureau in te schakelen en deze met hun kennis en expertise jou te helpen dat doel te bereiken. Je zult het geld dat je investeert in branding en marketing zeker terugverdienen door een grotere naamsbekendheid en daardoor een groter bereik van (potentiële) klanten.

    Tevreden klanten

    Een greep uit onze klanten in Tilburg en erbuiten die we hebben mogen ondersteunen in het creëren van hun visuele communicatie. Zij gingen met ons het avontuur aan. Jij ook?