Communicatiebureau Tilburg

Als ondernemer in Tilburg overweeg je misschien om de zichtbaarheid van je bedrijf te verhogen of je naamsbekendheid te vergroten. Misschien vraag je je af wat een communicatiebureau in Tilburg hierbij voor je kan betekenen. Lees hieronder verder om hier meer inzicht in te krijgen.

Wat doe een communicatiebureau ofwel reclamebureau zoal?

Dat is best veel. Reclamebureaus zijn erin gespecialiseerd om te zorgen dat jouw bedrijf de aandacht krijgt die het verdient, door o.a.:

  • Grafische ontwerpen te maken voor een logo dat en huisstijl die passend is bij jouw bedrijf.
  • Zorgen voor een goede branding. Dat houdt niet alleen in dat je huisstijl een goede uitstraling heeft, maar ook dat alles wat jouw bedrijf doet, diezelfde passende uitstraling heeft. Dat geldt ook voor de (online) marketing van je onderneming.
  • Een website te maken op een zodanige wijze dat jouw bedrijf op internet snel gevonden wordt en hoog scoort in zoekresultaten.
  • Wil je online verkopen? Dan kan een webshop worden gemaakt.

 

Ben je meteen al geïnteresseerd?

Bel Direct

Gratis communicatieplan ontvangen?

Wij willen jouw vertrouwen verdienen door geheel vrijblijvend een communicatieplan aan te bieden. Zo ben je er zeker van dat wij begrijpen wat jij als ondernemer wilt uitstralen. Het vinden van een geschikte reclamebureau is lastig en op deze manier willen wij het jou een stukje makkelijk maken. Laat je gegevens achter voor een gratis branding strategie.




    Enkele voorbeelden

    Dit is een kleine selectie uit de ontwerpen die wij en onze ontwerpers met veel plezier en trots hebben mogen maken voor onze trouwe klanten, gebaseerd op onze communicatieplannen.

    Sterk in visuele communicatie

    Wij zijn twee creatieve jongens en een stel aparte vogels woonachtig in Tilburg en Rijen. De bourgondische eigenschappen uit Brabant en onze unieke persoonlijkheden maakt Brandmerk Reclame bijzonder en prettig om mee samen te werken. Door onze kijk op communiceren benaderen we communicatie op een andere manier dan andere bureaus.

    Door de combinatie van onze creatieve breinen weten we steeds tot succesvolle ontwerpen te komen die zorgen dat jouw bedrijf opvalt tussen de moordende concurrentie.

    Wil je weten hoe we dat doen of ben je benieuwd naar wat ons anders maakt? Je weet wat je te doen staat.

    Bel Direct

    Logo en huisstijl

    Het hebben van een goed logo en passende huisstijl wordt best vaak onderschat. Regelmatig wordt nog gedacht: “als ik van enkele letters een figuurtje maak of ik kies een plaatje en zet de letters erbij, dan ben ik klaar”. Vergeet echter niet dat een logo vaak de eerste indruk is die de klant krijgt van je onderneming. Heb je een professioneel logo? Dan straal je professionaliteit uit. Een goed logo blijft bovendien ook hangen. Iedereen kent bijvoorbeeld het logo van Nike, een simpele swoosh. Een “fout” logo kan je ook achtervolgen. Als je op internet zoekt op logomissers, vind je al snel logo’s waar echt niet is over nagedacht en waarvan je misschien denkt: “hoe heeft men dat ooit kunnen doen?”.

    Behalve het logo, is ook de rest van de huisstijl iets om goed over na te denken.

    Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat je als advocatenkantoor geen speels lettertype kan kiezen. De cliënt zal hier juist een zakelijke uitstraling verwachten.

    Een communicatiebureau heeft een team van specialisten in huis die weten wat passend is voor welk soort bedrijf en men kan een grafisch ontwerp voor u maken, dat na uw goedkeuring gebruikt kan worden voor uw logo, huisstijl en reclame-uitingen.

    Ontvang een gratis branding strategie

    Branding

    Branding is in feite niets meer en niets minder dan zorgen voor een goede uitstraling van uw bedrijf. Hierboven is het belang van een logo en huisstijl al beschreven. Maar dat is slechts een onderdeel. Branding wil zeggen dat aan een bedrijf een gezicht gegeven wordt. Eigenlijk is het vergelijkbaar met het kennis maken met een natuurlijk persoon. Het logo en de huisstijl zijn, net als bij een natuurlijk persoon, de eerste indruk. Maar wanneer je de persoon beter leert kennen (lees: wanneer de klant je bedrijf beter leert kennen), dan pas komt het gevoel of de persoon iemand is die je kunt vertrouwen en waar je mee in zee kan gaan. Je kan nog zo’n mooi logo hebben, wanneer je de klant teleurstelt, komt deze waarschijnlijk niet meer terug. Behalve vertrouwen is ook professionaliteit van belang. Iedere medewerker moet ervan doordrongen zijn wat het bedrijf naar de klant toe wil uitstralen. Terugkomend op de huisstijl: deze moet dus ook consequent door alle medewerkers worden gebruikt. Wanneer een cliënt meerdere malen van hetzelfde bedrijf correspondentie ontvangt en deze ziet er niet steeds hetzelfde opgemaakt uit, dan komt dat onprofessioneel over.

    Ook moeten reclame-uitingen zorgvuldig worden gekozen. Het spreekt voor zich dat bovengenoemd advocatenkantoor op zijn plaats is bij een zakelijke beurs, terwijl een vakantiebeurs meer geschikt is voor bijvoorbeeld een verkoper van dak dragers die wil demonstreren hoe handig zijn producten zijn om te gebruiken voor wintersport-, kampeer- of fietsvakantie.

    Het laten maken van een website

    In het huidige digitale tijdperk moet je als onderneming een website hebben, anders word je niet serieus genomen. Ook als je niet online verkoopt, dan nog zal een (potentiële) klant op internetinformatie over jouw bedrijf en jouw producten of diensten zoeken. Daarom is het hebben van een goed uitziende website, waar gemakkelijk informatie kan worden gevonden, van belang. Daarnaast is het relevant dat je website hoog scoort in zoekresultaten. Daarover meer onder het kopje online marketing.

    Een webshop laten maken

    Hier geldt min of meer hetzelfde als bij de hierboven genoemde website met als aanvulling dat je webshop overzichtelijk moet zijn en moet uitnodigen tot aankopen.

    Online marketing

    Hierboven is al genoemd dat je website of webshop hoog in zoekresultaten moet eindigen. Een online marketing bureau gebruikt hiervoor een speciale tool: Search Engine Optimization (SEO). Dit houdt in dat de website zodanig wordt opgebouwd dat deze veel woorden bevat waarop het meest wordt gezocht.

    Verder bestaan er ook tools die meten hoe vaak mensen je website bezoeken, waar ze vandaan komen (van welke website hebben ze doorgeklikt naar jouw site) en hoelang ze blijven. Zaak is dus om de website zo aantrekkelijk te maken dat bezoekers niet meteen wegklikken. Dat betekent ook dat informatie gemakkelijk gevonden moet worden. Moet men te veel moeite doen, dan is men snel weer weg. Dat is een gemiste kans op een nieuwe klant. Daarom is het goed om de kennis en expertise van online marketing bureau in te zetten om hiermee jouw bedrijf beter te laten scoren op internet.

    Waarom een reclamebureau in Tilburg?

    Als lokale ondernemer ken jij als geen ander de cultuur en de mensen in de voormalige textielstad. Je weet welke events belangrijk zijn en wat van Tilburgers speciale Brabanders maakt. Als jij meer bekendheid aan je bedrijf wilt geven, of meer klanten wilt bereiken, dan wil je bij de Tilburgse cultuur aansluiten en het communicatiebureau dat jij vraagt om je daarbij te helpen, moet deze cultuur dan ook kennen. Daarom is het van belang dat dit communicatiebureau in Tilburg of omgeving zit. Daarbij is het ook prettig wanneer je binnen kan lopen bij dit bureau en persoonlijk contact kan hebben.

    Wil jij weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak dan een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Hierin kun je dan aangeven wat je verwachtingen zijn en kunnen wij van onze zijde laten zien wat er zoals voor mogelijkheden zijn om aan jouw verwachtingen te kunnen voldoen.

    Tevreden klanten

    Een greep uit onze klanten in Tilburg en erbuiten die we hebben mogen ondersteunen in het creëren van hun visuele communicatie. Zij gingen met ons het avontuur aan. Jij ook?