Webshop laten maken Tilburg e.o

Tegenwoordig kom je er niet meer onderuit: als je wilt verkopen, is het bijna een must om (eventueel naast een fysieke winkel in Tilburg) een webshop te hebben. Dit is vooral in de huidige coronacrisis gebleken. Misschien heb je al nagedacht over het opzetten van een webshop, maar weet je niet goed hoe dit aan te pakken. Dat is waar een reclamebureau in Tilburg bij kan helpen.

Waarom een webshop?

Het aantal online aankopen is de laatste jaren enorm gestegen en zeker tijdens de coronacrisis heeft dit een grote toevlucht genomen. In 2020 is het totaal aantal online aankopen met maar liefst 27% gestegen! Natuurlijk wil je als ondernemer de boot niet missen en met een webshop bereik je jouw klanten gemakkelijker. Niet alleen dat: zit je bedrijf in Tilburg en omgeving, dan is je markt tot deze regio beperkt. Met een online webshop kun je de hele Nederlandse markt bereiken.

Bel Direct

Gratis conceptontwerp ontvangen?

Wij willen jouw vertrouwen verdienen door geheel vrijblijvend een conceptontwerp aan te bieden. Zo ben je er zeker van dat wij begrijpen wat jij als ondernemer wilt uitstralen. Het vinden van een geschikte reclamebureau is lastig en op deze manier willen wij het jou een stukje makkelijk maken. Laat je gegevens achter voor een gratis concept.




    Enkele voorbeelden

    Dit is een kleine selectie uit de websites die wij en onze webdesigner met veel plezier en trots hebben mogen maken voor onze trouwe klanten.

    Sterk in visuele communicatie

    Wij zijn twee creatieve jongens en een stel aparte vogels woonachtig in Tilburg en Rijen. De bourgondische eigenschappen uit Brabant en onze unieke persoonlijkheden maakt Brandmerk Reclame bijzonder en prettig om mee samen te werken. Door onze kijk op communiceren benaderen we communicatie op een andere manier dan andere bureaus.

    Door de combinatie van onze creatieve breinen weten we steeds tot succesvolle ontwerpen te komen die zorgen dat jouw bedrijf opvalt tussen de moordende concurrentie.

    Wil je weten hoe we dat doen of ben je benieuwd naar wat ons anders maakt? Je weet wat je te doen staat.

    Bel Direct

    Waar moet een goede webshop aan voldoen?

    Is het besluit genomen om online te gaan, dan komt de vraag: hoe ziet een goede webshop eruit? Dat is waar wij als reclamebureau in Tilburg u goed mee van dienst kunnen zijn. Een goede webshop moet voldoen aan onderstaande punten:

    • Makkelijk gevonden worden bij een zoekopdracht door een geïnteresseerde potentiële klant (zie verder onder het kopje “goede vindbaarheid”).
    • Eenmaal gevonden moet de webshop aantrekkelijk zijn, zodat men niet meteen weg klikt.
    • Het product of de dienst waarnaar men zoekt, moet gemakkelijk gevonden worden. Zo niet, ook dan klikt men snel weg van de website.

    Voor een leek kan het lastig zijn om dit goed op te zetten, maar een reclamebureau is hier in gespecialiseerd en weet precies hoe bovengenoemde vereisten te bereiken.

    Ontvang een gratis conceptontwerp

    Unieke ervaring

    Een website of webshop moet een emotie oproepen waarbij mensen zich op de juiste manier aangesproken voelen. Dankzij onze ervaren en creatieve webdesigner maken wij krachtige visuele communicatie.

    Persoonlijk

    Persoonlijk contact is erg belangrijk voor klanten. Samen met jou gaan we op zoek naar dé manier om je klanten aan te spreken en ze het gevoel te geven dat ze gehoord worden.

    Stijlen

    Niet ónze stijl maar jóuw stijl. Om de juiste stijl te creëren, kruipen we als het ware in jouw huid. Je website of webshop moet uitstralen waar jij als ondernemer voor staat.

    Kritisch

    Aan ja-knikkers heb je niks. Dan kun je het net zo goed zelf doen. Daarom zijn we kritisch tijdens de brainstormmomenten en dagen we je uit om verder te denken. Laat ons je verassen met onze webdesign en creativiteit.

    Een goede vindbaarheid van een webshop

    Een website kan nog zo mooi zijn, als deze niet gevonden wordt door potentiële klanten, heb je er niets aan. Laat je de website maken door ons reclamebureau in Tilburg, dan gebruiken wij daarvoor speciale tools. Zo kan Search Engine Optimization (SEO) er voor zorgen dat je website bovenaan komt in de Google zoekresultaten. Het reclamebureau in Tilburg plaatst hiervoor teksten op internet die de woorden of zinnen bevatten die het meest gebruikt worden bij de zoekopdrachten door klanten. Google registreert namelijk hoe en met welke zoekopdrachten mensen zoeken. Zo kan het reclamebureau gebruik maken van de door Google in de jaren opgebouwde kennis van zoekopdrachten en deze benutten om jouw webshop bovenaan in de zoekresultaten te laten verschijnen. Ga jezelf maar na: als je op internet iets zoekt, ga je dan verder dan de eerste pagina met zoekresultaten? Waarschijnlijk niet. Daarom is eindigen op de eerste pagina bij zoekopdrachten zo belangrijk voor een website.
    Verder kan ook worden geregistreerd hoe lang iemand op een website blijft. Zoals al eerder aangegeven: is de website niet aantrekkelijk of vindt men niet snel genoeg wat men zoekt, dan klikt men weg van de website. Is je webshop niet goed opgezet, dan kan dit een gevolg zijn.

    Branding in Tilburg

    Uit bovenstaande is het belang van een goede webshop gebleken. Maar daarmee ben je er nog niet. Natuurlijk wil je dat klanten na hun eerste aankoop bij je terugkomen. Uiteraard bereik je dat met goede service, maar er is meer om dit te bewerkstelligen, namelijk branding. Branding is niets meer en niets minder dan je bedrijf en je merk bekendheid te geven en je te onderscheiden van anderen. Huisstijl en logo zijn hierin bekende factoren, maar ook je reclame-uitingen. Bijvoorbeeld door het gebruik van een goede huisstijl en een sprekend logo. Maar sprekend is hierbij niet synoniem aan opvallend. Vaak is een eenvoudig logo aantrekkelijker dan een ingewikkeld logo met veel figuren. Een van de beste voorbeelden hiervan is de “swoosh” van Nike. Heel eenvoudig, maar toch herkent iedereen het. En een van de slechtste het logo van de Olympische Spelen in London van 2012, dat op verschillende (verkeerde) manieren kon worden uitgelden en waar dan ook veel kritiek op was.
    Behalve het logo is ook de eerder genoemde huisstijl van belang. Gebruik een lettertype dat past bij het product dat of de dienst die je verkoopt.
    Al kan een reclamebureau veel voor je doen op het gebied van uitstraling, jij en je eventuele medewerkers zullen consistent moeten zijn. Dat betekent o.a. dat een eenmaal gekozen huisstijl door iedereen gehanteerd moet worden. Niets komt zo onprofessioneel over als wanneer een klant van twee medewerkers achtereenvolgend correspondentie ontvangt die verschillend is opgemaakt. Al zijn beide medewerkers nog zo professioneel, de klant zal dit anders zien. En, misschien een cliché: “doe wat je zegt en zeg wat je doet”. Een reclamebureau kan nog zo’n mooie website neerzetten en huisstijl voor je onderneming ontwerpen, als de communicatie van je bedrijf niet uitstraalt in al je uitingen (denk aan webshop, social media, reclame-uitingen), dan zal de klant geen vertrouwen in je hebben en kiezen voor een ander. Dat geldt niet alleen voor de ondernemer, maar voor alle medewerkers van het bedrijf.

    Reclame-uitingen

    Dit onderwerp is al eerder genoemd in deze tekst. Een reclamebureau kan passende reclame-uitingen voor je bedrijf verzorgen. Het bekende “foldertje in de brievenbus” levert over het algemeen weinig tot niets op. De reclame moet dusdanig zijn dat het opvalt en dat de (potentiële) klant het onthoudt.
    Het bekende organisatie-adviesbureau McKinsey & Company heeft ooit onderzoek gedaan naar de Top-10 succesfactoren van effectieve reclame. Deze zijn:

    1.  Originaliteit
    2.  Duidelijkheid
    3.  Overtuigingskracht
    4.  Ambachtelijke kwaliteit
    5.  De want-to-see-again-factor
    6.  Relevantie
    7.  Verschil met de concurrentie
    8.  Consistentie met eerdere campagnes
    9.  Geloofwaardigheid
    10. Activerende werking

    Hieruit blijkt dat creativiteit belangrijk is in een reclamecampagne. Echter, bedrijven kijken meestal naar de doelgroep die ze willen bereiken en naar wat er in eerdere reclamecampagnes is gedaan. Een reclamebureau kan creativiteit in de reclame-uiting brengen, wat de campagne beter zal doen slagen.

    Uit bovenstaande mag blijken dat het inzetten van een reclamebureau voor zowel het maken van een webshop als het verbeteren van de zichtbaarheid en professionele uitstraling van uw onderneming een goede zet is. Derhalve laten de onkosten voor de diensten van een reclamebureau zich ruim terugverdienen.

    Tevreden klanten

    Een greep uit onze klanten in Tilburg en erbuiten die we hebben mogen ondersteunen in het creëren van hun visuele communicatie. Zij gingen met ons het avontuur aan. Jij ook?